Logga in   |   Till kassan
Meny
Nya produkter

VANLIGA FRÅGOR (FAQ)

Leverans

Hur lång är leveranstiden?
Vi uppskattar leveranstiden till ca 2-7 arbetsdagar. 

Vad kostar frakten?
Fraktkostnaden är f.n. 49:-

Vad händer om någon produkt i min beställning är tillfälligt slut?
Är en produkt tillfälligt slut så kommer din beställning att dellevereras. Din restnoterade vara skickas fraktfritt från oss så snart den inkommit i lager.

Hur skickas min beställning?
Beställningar under 1kg skickas normalt med Posten, Över 1kg skickas normalt med DHL.

Kan jag hämta min beställning?
Du kan hämta ut din beställning vid vårt lager (i Söderbärke) om du önskar, detta väljer du direkt i kassan vid köpet och i dessa fall tillkommer ingen fraktkostnad. Vi skickar ett e-postmeddelande till dig när din beställning finns att hämta, normalt inom 2-7 arbetsdagar. Kontakta oss först för att avtala en tid innan du kommer så att vi kan vara på plats. 
E-post: info@dinhobbybutik.se

Betalning

Vilka betalsätt erbjuder ni?
Vi använder oss av Klarna Checkout som erbjuder flera olika betalsätt bl.a. Faktura, Kort, Direktbetalning, Delbetalning. 

Jag har en fråga om min faktura?
Har du en fråga om din Klarna-faktura kan du höra av dig till Klarnas kundtjänst. De når du på telefon: 08-120 120 10 
Du kan även göra mycket själv med din faktura om du loggar in på Mitt Klarna, du kan t.ex. förlänga din betaltid m.m. Mitt Klarna hittar du HÄR

Jag har inte fått någon faktura?
Din faktura får du till din e-post i samband med att vi skickar din beställning. Om du inte hittar din faktura i din mailbox efter att du fått hem din leverans så kan du se fakturan inne på Mitt Klarna.

Returer

Hur gör jag om jag vill returnera/byta en vara?
Önskar du returnera en vara kontaktar du oss genom att skicka ett e-postmeddelande till: info@dinhobbybutik.se. Ange vilken vara returen gäller samt ditt ordernummer. Sedan skickar vi en returfraktsedel till dig via e-post eller om du önskar traditionell post. * Vid returnerad vara betalar Dinhobbybutik.se returfraktkostnaden, ska varan bytas ut tillkommer fraktkostnaden för den nya varan tillbaka till dig.

Hur gör jag om jag vill reklamera en vara?
Vi gör alltid vårt yttersta för att du ska få hela och felfria varor men ibland blir det fel, skulle du få en produkt som är skadad eller felaktig kontaktar du oss genom att skicka ett e-postmeddelande till: info@dinhobbybutik.se. Ange: vilken vara reklamationen gäller samt ditt ordernummer. Vid synliga skador bifoga gärna bild. Vid ev. retur skickar vi en returfraktsedel till dig via e-post eller om du så önskar traditionell post. * Vid reklamationer står Dinhobbybutik.se för returfraktkostnaden samt fraktkostnad av ev. ersättningsvara.

Tänk på följande när du returnerar varor:
- Följesedeln ska alltid bifogas vid returer.
- Packa varorna väl vid returer för att undvika skador.